čtvrtek, března 13, 2008

Audiosurf

Čas od času se objeví zcela úžasná a přitom na první pohled jednoduchá hra. Ale jak se říká, právě jednoduché věci bývají většinou geniální. Přesně to je případ gamesky Audiosurf. Vysoká hodnocení, pohybující se většinou přes velmi vysokých 90%, mě donutila vyzkoušet si demo a po deseti minutách jsem okamžitě ve Steamu zadával číslo kreditky. Hra je tam nabízena za krásných 9,90$, což po připočtení daně vyjde na naše těsně pod 200,- Kč.

O co ve hře jde? Princip je velmi jednoduchý. Vyberete si jakoukoli hudební skladbu na vašem disku nebo hudebním CD. Hra ji přezkoumá, udělá z ní trať a na ní různobarevné objekty. Ty musíte v určitém pořadí sbírat - tedy některé sbírat a některým se zásadně vyhnout. To vše malou raketkou, která podle dynamičnosti skladby buď zrychluje nebo zpomaluje. Jak to vypadá se můžete podívat třeba na tomto webu, kde je velký výběr různých skladeb, většinou uložených na Youtube.
Hra má i jasný sociální a soutěživý podtext. Každý výsledek k určité skladbě, kterou zajedete, se okamžitě nahraje na server a přímo ve hře se můžete podívat, jak se právě na této skladbě dařilo ostatním. To sice zrovna mě moc nebere, ale nápad je to skvělý. Zatím jsem neměl moc času se hře věnovat, beru ji jen jako několikaminutovou rychlou odreagovávačku, ale rozhodně doporučuji k vyzkoušení. Stojí to za to...

1 komentář:

Tomek řekl(a)...

Audiosurf je celkem oblíbená Švábovo hra :) Když teda zrovna nekrálikaří na Wiičku. Mě osobně to ale moc zajímavé nepřipadá.