úterý, září 25, 2007

Hry a čtyřjádrové procesory... jak to vlastně je?

Stále se objevují články, kde se vyskytují informace, že "nějaká" hra je jednou z mála, co využívá vícejádrové procesory. Třeba dnes na ZIVE.CZ, cituji: "...Ukázka probíhala na hře Lost Planet, která jako jedna z mála dokáže využít vícejádrové procesory...". A teď mi řekněte, myslí tím autor, že ostatní hry využívají u vícejádrových procesorů jen jedno jádro nebo že vícejádrové procesory jsou tak výkonné, že je většina her nedokáže vytížit. Ta věta se totiž dá vysvětlit oběma způsoby a zbytečně tak podle mě mate spoustu uživatelů. Ani v jednom případě se totiž ono tvrzení nezakládá na pravdě...

Jak to tedy vlastně s tím využitím je? Mám pocit, že mezi spoustou hráčů je rozšířena fáma, že když si koupí vícejádrový procesor, využíjí vlastně jen jedno jádro a to druhé bude věčně odpočívat. Podle mých testů se toto vůbec nezakládá na pravdě!! V poslední době jsem na svém 4-jádru Core2Quad 6600 otestoval řadu her i programů a všechny, opakuji všechny, využívají souměrně čtyři jádra - a to např. Call of Duty 2, Half-life 2, Team Fortress 2, Medal of Honor Airborne apod. Třeba u posledně jmenovaného se vytížení pohybuje mezi 60-80% u každého jádra, tzn. že takové dvoujádro by dostalo pěkně na frak.

Takže - nebojte se čtyřjáder. Stojí stejně jako ty výkonnější dvoujádra a nabízí daleko vyšší výkon.

Žádné komentáře: