úterý, června 24, 2008

Srovnání vyhledávačů

Když jsem si dnes pochutnával na obědě, napadl mě zajímavý pokus, vztahující se k mému dnešnímu blogpostu na téma ICQ. A sice, za jak dlouho můj článek zaindexují nejpoužívanější vyhledávače? Taky jsem popřemýšlel nad tím, když běžný uživatel uvidí ve svém ICQ nového uživatele 12111, co napíše do svého oblíbeného vyhledávače? No zřejmě právě "ICQ" a "12111" a s těmito výrazy jsem tedy test uskutečnil. Dostane uživatel poté odpověď na problém, který hledá?

1) Google
Naprostý šok! Můj článeček je na prvním místě ve vyhledávání - po dvou hodinách od jeho publikování. Zařadil mě dokonce před Zive.cz, to jsem tedy nečekal. Wau. Pokud uživatel klikne i na ostatní odkazy, v podstatě vždy se mu dostane odpovědi, co je v ICQ 12111. Senzační...


2) Seznam
Pro mě velké zklamání, zřejmě proto, že Seznamem hledám jen ve firmách. První ve výsledku hledání je nějaký hacklý a zaspamovaný blog, následovaný dalším zaspamovaným webem o Winamp skinech, třetí ve výsledcích je dokonce zavirovaný web Veselá kuchařka.

Ani v dalších odkazech (dokonce ani povídce Kabaret a souložení :D) se člověk nedozví, co 12111 znamená. Jednoznačně ostuda! Odkaz na svůj blog jsem nenašel ani na desáté stránce. Přitom můj blog Seznam.cz indexuje, většina návštěvníků mi sem chodí právě přes něj, jen mu to zřejmě déle trvá. Ovšem ta relevantnost výsledků...


3) Jyxo
Nedopadlo o mnoho lépe než seznam. První odkaz vede na nic neobsahující slovenskou doménu, další na tom nejsou o mnoho lépe. Až jedenáctý odkaz vede na Zive.cz, ale pouze na homepage, kde se nic o ICQ ani 12111, bez dalšího hledání v poradně, nedozvíte.


4) Centrum
Další zklamání. Že snad budu ve výsledcích hledání jsem už vůbec nedoufal. Ovšem většina odkazů opět vede někam úplně jinam, v tomto případě na e-shopy. Centrum navíc našlo pouhých 43 odkazů a ani jeden z nich se ani zdaleka netýkal ICQ nebo 12111.


Resume
Původně jsem myslel, že můj blogpost nebude ve výsledcích vůbec, google tedy velmi příjemně překvapil. Navíc, všechny jeho další odkazy vždy vedou na web, kde se řeší něco v souvislosti s ICQ a 12111. Malý zázrak! České vyhledávače vyloženě zklamaly a to těžce. A teď to vůbec nemyslím v souvislosti s tím, že můj blog zatím nestihly zaindexovat. Ony především ve výsledcích nedají uživateli odpovídající výsledek. Proč, když to zvládne Google?

Kdo dopadl hůře? Seznam, který v předních pozicích odkazuje na vyspamované a zavirované weby, Jyxo s nesmyslnou slovenskou doménou nebo Centrum s odkazy na e-shopy? To už nechávám na Vás. Za sebe pouze dodám, vždyť ono je to v podstatě jedno, ještě že ten Google máme!!!

Žádné komentáře: