pondělí, září 04, 2006

FolderShare

Už nějakou dobu hledám službu, která by mi umožnila pohodlně sdílet moje data a to na několika počítačích zároveň. V praxi bych chtěl, aby to vypadalo následovně:

Zvolil bych si adresáře (stačil by i jeden) a ten by se automaticky synchronizoval na další počítače, které denně používám. Samozřejmě, jedno z úložišť by muselo by muselo být hostováno u nějakého poskytovatele, aby byla data k dispozici i v době, kdy není ani jeden počítač zaplý. Jistě, tohle jde s jistými obtížemi snadno realizovat přes nějaký FTP server, kde bych měl data uložena a vždy když s nimi budu chtít pracovat bych si je stáhnul a pak zase nahrál zpět. Tak to ovšem už pár měsíců dělám a po jisté době mě to začalo štvát. Takhle bych v jednom adresáři změnil data a změny by se automaticky projevili ve všech dalších umístěních. Mňam :-)

Při pátrání po něčem vhodném jsem narazil na skutečnost, že něco přesně takového asi neexistuje nebo jsem na to správné prostě nenarazil. Z objevených se mi nejvíce zamlouvá služba FolderShare, stačí nainstalovat prográmek, který kdekoli přes webové rozhraní zpřístupní všechna data. Je to pro mě v tuto chvíli pohodlnější a zatím mi to vyhovuje. Co dalšího služba FolderShare umožňuje jsem neměl moc času ani chuti zkoumat, po instalaci na další pc a synchronizaci uvidím víc. Zajímavý je i fakt, že se na vývoji podílí Microsoft, takže je možné, že něceho podobného se dočkáme v nových WVista.

V každém případě, pokud potřebujete tímto způsobem zpřístupnit svoje data, rozhodně doporučuji k vyzkoušení. Něco v této oblasti (sdílení dat) chystá už brzy AOL a Google, nechám se rád překvapit, co si na nách připravili.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Žádné komentáře: