pondělí, září 18, 2006

O2 aneb pozdrav z bažiny

Přečtěte si jednu IT pohádku:

Někdy na začátku prázdnin dosáhla četnost výpadků datové linky v naší firmě takových rozměrů, že se mateřská firma v Německu rozhodla tuto situaci razatně řešit. S tou datovou linkou je to takové trošku těžší už od začátku a to hlavně počtem zůčastněných firem. Jeden velký německý operátor se stará o část linky v německu, jeho sesterská firma o část linky v české republice a konečně "poslední míli" zajišťoval v té době ještě Český telecom. Na té lince nechodí nic menšího než informační systém (server je v německu), takže když se přeruší spojení, vypadne okamžitě všem lidem v ČR a firma se v podstatě zastaví. A že těch výpadků bylo, někdy i 20-30 za den. Když si vezmete, že znova se přihlásit zabere tak 2 minuty a stabilně v IS pracuje 15 lidí = 15 hodin. Hrůzné číslo.

Po zhruba měsíci testování, kde je příčina výpadků došel Telecom k tomu, že problém bude asi někde na jejich vedení, které má přibližně 1,5km. Objednali technika, který se k nám za týden dostavil (cestoval přes 200km!!), přivezl si jeden telefonní kablík, ten vyměnil a zase odjel. Samozřejmě tohle řešení k ničemu nevedlo. Našemu vedení v Německu už došla trpělivost a objednali u Českého telecomu zřízení zcela nového 1,5km dlouhého vedení. To vedení se mělo zprovoznit, několik dnů testovat a až poté by došlo k zrušení staré linky a k okamžitému přepojení na novou.

- Asi po tydnu dorazil technik telecomu, obhlídl si místo a zase odjel.
- Za další týden přijeli technici dva, bohužel ani jeden z nich nebyl ten z předchozího týdne. Pozitivní bylo, že to už byli ti, kteří měli v budově tahat nový kabel, ale opět jen obhlédli situaci a zase odjeli.
- Vrátili se za pár dnů, začali hledat kudy to teda opravdu natáhnou, po hodině zjistili, že nemají povolení od majitele budovy k montáži nové kabeláže, sepsali o tom zprávu (slíbili že si zajistí povolení) a odjeli.

Od té doby se taky neukázali, to už je nějaký měsíc. Dnes mi volal nějaký operátor z O2. Co že to u nás vlastně mají dělat. Když jsem mu řekl o novém zřízení linky, slyšel to evidentně poprvé a sdělil mi, že si to musí ověřit, takže to celé vrátí obchodnímu oddělení, ať mu k tomu pošlou doplňující data.

Po třech měsících jsme se dostali opět na začátek a já pomalu začínám věřit, že to všechno byl jen sen a všechno se mi to zdálo. Konečně začínám chápat ty poletující bubliny v reklamách, přece tlející a smrdutý močál takhle pěkně bublá.
Vítejte v outů, bažině plné pohádek a nesplněných přání.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Známe telekom ne ? Stara GZ na něm trpěla nehorázně, oni už mají tu pomalost zažitou a asi to ani nechtějí měnit, takže když to tak sečtem, zavedení nove kabelaže atd. doba trvání ? tříčtvrtě roku ? To jde, alespoň jě čas si dát kafíčko a vykouřit tisíc cigaret.