čtvrtek, února 22, 2007

Plugoo - messenger pro web

Na domovské stránce Františka Fuky jsem zahlédl zajímavou věc, jakési okno umožňují chat s autorem stránky. Zapátral jsem po podrobnostech a tady jsou:

Jde o projekt s názvem Plugoo. Na stejně pojmenované stránce si vytvoříte účet, který spárujete s některým s messengerů, které používáte. Výběr je bohatý: MSN, Yahoo, AIM, Google Talk, Jabber, ICQ - to už si vybere opravdu každý. Po úspěšné registraci se vám v messengeru vytvoří nový kontakt, přes který budete s lidmi přes web komunikovat. Pak už jen stačí vložit vygenerovaný kód do vašich stránek.

Jak to vypadá ve finále můžete vidět v pravém sloupci. Pokud mi přes chat pošlete zprávu, přijde mi do mého messengeru a já vám z něm můžu zase odpovědět. Výsledek se vám samozřejmě opět zobrazí v okně na webu. Pokud budete chtít napište mi, alespoň vyzkoušíme, jak dobře to celé funguje. Zatím jsem to celé moc netestoval, ale on-line a off-line stav ukazuje chat spolehlivě. Jak dobře funguje i vzájemná komunikace otestuji v nejbližší době a napíšu sem výsledek.

Jde o celkem zajímavý nápad, jak může autor webu komunikovat se svými čtenáři. Použitelné je to ale zřejmě jen u méně navštěvovaných stránek, takže ideální do mizerně navštěvovaných blogů :o).

Žádné komentáře: