pondělí, ledna 08, 2007

Mít originálku ještě neznamená, že můžete hrát!

Pokud si kupujete hry, měli by jste být v jasné výhodě. Žádné problémy se spouštěním, zadarmo dostupné patche, bezproblémová hra po síti. Bohužel, už několikrát jsem se setkal s tím, že ačkoli mám originálku, nemohl jsem si ji bez pomoci "dark" scény zahrát.

Naposledy u české verze hry Painkiller. Mám koupenou originální 3 CD verzi od firmy Hypermax. Na verzi 1.0 je všechno v pořádku, hra si vyžádá při spuštění 3-tí CD a všechno klape jako na drátkách. Ne tak po nainstalování nejnovějšího patche 1.64, bez kterého se pokud chcete hrát přes internet neobejdete. Patch přináší jednu novinku - pro spuštění vyžaduje CD1 a ne CD3. OK, vložíte CD1 hra se spustí, přehraje úvodní videa a... a řekne si o CD3. Jeho vložení vám ale není co platné, hra se prostě nespustí. Takže jsem byl nucen i přes to, že jsem za hru zaplatil několik stokorun, zapátrat v temných vodách internetu a hledat crack. Po jeho nahrání už nemusím dávat do mechaniky žádné CD a jsem konečně spokojen tak, jak bych si u originální verze hry představoval.

Podobný případ není ojedinělý. Něco takového se mi stalo už několikrát. Třeba i u velmi známé hry Call of Duty. Když vyšel patch 1.3, odmítala se hra spustit v singleplayeru. Od patche 1.4 už bylo všechno zase v pořádku.

K těmto trablům si přičtěte problémy s ochranou Star Force, která dokáže v některých PC nepříjemné divy a hráči kteří si originálky jinak kupují, by si něco s SF nainstalovali jen těžko. Co Vám vyjde?

Že pokud si kupujete originální hry, jste ve výrazné nevýhodě. Nikdy nevíte, co přinese nejnovější patch (který pokud hrajete on-line je nutností), a jestli vám náhodou nezamezí v hraní. To takový pirát je vlastně hýčkán. Hru si krásně stáhne, bez problému přes virtuální mechaniku nainstaluje, ocrackuje a bez problému si hraje.

Osobně se pomalu loučím s tím, že si z obchodu přinesu krásný obal s hrou, pomazlím se s manuálem a instalace hry je takovým malým svátkem. Když to půjde, budu prostě hry kupovat on-line, třeba přes Steam a podobné distribuce. ALE vývojáři a distributoři by se měli zamyslet, jestli svým jednáním hráče od koupě spíš neodrazují! A to zvlášť v době, kdy sehnat nejnovější pecku na internetu je dětsky snadná záležitost a tak koupě hry spíš záleží na vašem postoji, než nutnosti si hru koupit.

Žádné komentáře: